
Werkwijze
“Je lichaam weet de weg, ik help je luisteren.”
Wanneer
Je ervaart bij je zelf of je kind mentale of fysieke klachten of gedrag dat je niet goed kunt plaatsen. Een gevoel van onzekerheid en niet lekker in je vel zitten… Een gevoel dat je lichaam, emoties of gedrag iets willen vertellen.
Met NEI gaan we opzoek naar de oorzaak van jouw klachten. Dit kan iets zijn wat je bewust, maar ook heel vaak onbewust hebt meegemaakt. Of dingen die je meekrijgt van je ouders of grootouders.
Via de NEI-methode kan ik dit terugleiden naar energetische blokkades. Deze blokkades ontstaan vaak door trauma of intensieve ervaringen uit het verleden, zowel persoonlijke ervaringen als generatiebelasting. Blokkades kunnen generatief worden doorgegeven en zich in energie, lichaam en gedrag uiten.
Het is belangrijk te benadrukken dat iedereen uniek is, en dat een blokkade niet betekent dat er iets “mis” is; het is een natuurlijke reactie van het lichaam op ervaringen.
Voor wie
NEI is geschikt voor alle leeftijden: baby’s, kinderen, jongeren en volwassenen.
Iedereen kan energetische blokkades ervaren, ongeacht leeftijd. Bij kinderen is het belangrijk rekening te houden met hun manier van waarnemen: jonge kinderen begrijpen woorden en uitleg vaak nog niet zoals volwassenen dat doen, terwijl ze wel een “energetische rugzak” kunnen hebben uit persoonlijke ervaringen of generatiebelasting.
Voor kinderen onder de 12 jaar is behandeltoestemming van beide ouders nodig. Kinderen boven de 12 jaar geven zelf toestemming. Kinderen die meer in hun hoofd zitten en verbanden kunnen leggen, zijn uiteraard welkom in mijn praktijk.
Waar en hoe
In mijn praktijk (live):
Ideaal voor oudere kinderen en volwassenen die in staat zijn bewust te ervaren en te verwerken. Ouders mogen aanwezig
zijn de behandeling van hun kind om veiligheid te bieden en te begrijpen wat er tijdens de sessie gebeurt.
Online via beeldbellen:
Geschikt voor iedereen die niet fysiek aanwezig kan zijn. Er is geen verschil in de werking of diepgang tussen een live en een online NEI-sessie.
Op afstand (via een foto):
Vooral geschikt voor jonge kinderen die het mentale stuk nog niet begrijpen of (jong) volwassene die het mentale stuk niet (meer) kunnen bevatten.
Bij jonge kinderen raad ik aan dat het kind zelf niet actief aanwezig is bij de sessie, de behandeling wordt gedaan via een foto, zodat hun lichaam volledig in rust kan werken en blokkades beter losgelaten kunnen worden. Bij voorkeur is tijdens de sessie één van de ouders live of online aanwezig om te bevestigen wat gevonden wordt en te begrijpen wat er bij hun kind speelt. Op deze manier krijgt het kind de ruimte om energetisch te verwerken zonder afleiding of het gevoel dat er iets “mis” is met hem of haar.
Aantal sessies of traject
Het aantal sessies dat nodig is, hangt af van je hulpvraag:
Tijdens een sessie wordt aangekeken wat jou lichaam aan kan en wil laten zien. Ik werk altijd vanuit deze intentie, waardoor ik met jou kan werken in een veilige setting.
Soms werkt je lichaam als een ui komt er een tijdje na de sessie een nieuwe laag aan het licht en kom je steeds verder tot de kern. Dit kan op een gelijkende klacht of thema zijn of een hele andere klacht of thema die naar voren komt door dat de eerdere blokkade is opgeruimd.
Daarom kan het aantal sessies verschillen per persoon.
Wat je kunt merken tijdens en na de behandeling
Iedereen ervaart behandelingen anders. Het belangrijkste is te voelen wat jouw lichaam nodig heeft. Voorbeelden van reacties zijn:
Sommige mensen merken direct resultaat, bij anderen kan dit dagen tot weken duren. Het effect is altijd dat er iets in werking wordt gezet om blokkades los te laten en je terug te brengen naar jouw oorspronkelijke pad. Het is daarom belangrijk om tijdens en na de sessie goed te luisteren naar je eigen lichaam en gevoelens.
Hersteltijd tussen sessies
Omdat het lichaam tijdens de sessie geactiveerd wordt om blokkades los te laten, heeft het tijd nodig om dit te verwerken en de nieuwe situatie in te bedden.
Het advies is om minimaal 2 tot 4 weken te wachten tussen vervolgsessies.

